"נזכר מאוחר": דחיית נתניהו והזעם בסיעות החרדיות

    מוטי הלפרין No Comments on "נזכר מאוחר": דחיית נתניהו והזעם בסיעות החרדיות

    ראשי המפלגות החרדיות זועמים על ראש הממשלה שלטענתם "נזכר מאוחר מדי להיכנס לאירוע הגיוס", ועל היועצת המשפטית לממשלה שמערימה קשיים • זאת התוכנית של נתניהו – שתיתכן ותציל את תקציבי עולם התורה

    Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu arrives to a government conference at the Prime Minister's office in Jerusalem on September 27, 2023. Photo by Chaim Goldberg/Flash90 *** Local Caption *** ישיבת ממשלה ביבי בנימין נתניהו ראש הממשלה יצחק גולדקנופף שר השיכון צילום: Chaim Goldberg/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

     

    לפגישה הדרמטית שמתקיימת הערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות – מגיעים נציגי הציבור שלנו עם מספר 'כאבי בטן', ולא רק על נציגי הליכוד והציונות הדתית שמערימים קשיים על מתווה הגיוס.

    בפגישה הדרמטית עם נתניהו על הגיוס משתתפים יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף ויו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני. בפגישה ינסו הארבעה לגשר בין המפלגות החרדיות לדרישות היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה.

    החרדים זועמים למעשה גם על מיארה וגם על נתניהו. על היועצת המשפטית הם מסבירים, שכפי שחשפנו השבוע ב'קול חי', היא מערימה קשיים בכך שמתעקשת שבמתווה הגיוס הממשלה תכתוב במדויק כמה מתוך המגזר החרדי מחויבים בשירות בכל שנה.

    והכעס על ראש הממשלה נובע מכך שלטענת ראשי המפלגות החרדיות "הוא נזכר רק בימים האחרונים להיכנס לאירוע. ביבי לא הבין כמו שצריך את גודל המשבר, הרי אם אין המשך פטור מגיוס ללומדי התורה – אנחנו לא נשארים דקה בקואליציה. ועכשיו יכול מאוד להיות שביבי איחר את הרכבת ולא נצליח להעביר את מתווה הגיוס".

    עם זאת, כרגע נראה שהפערים בין המפלגות החרדיות ליועצת המשפטית הממשלה גדולים מדי – מה שיאלץ את נתניהו לנסות ולבקש מבית המשפט העליון דחייה נוספת בהגשת מתווה הגיוס, במקום מחר כפי שקבעו שופטי העליון. נתניהו מעוניין לבקש דחייה של עשרה ימים, אך בהחלט יש את האופצייה שבג"צ לא יסכים לדחייה וכך ישלול למעשה באבחה אחת את כל תקציבי עולם התורה.

    האזינו לדיווח הערב ב'מהדורה המרכזית':



    0 תגובות